Galerie handlowe wyrastają w dużych miastach jak grzyby po deszczu. Z powodzeniem można je uznać za mekkę dla miłośników zakupów. Galerie rozwiązują również wiele problemów samych sprzedawców. Dziś nie muszą już wynajmować drogich lokali w centrum miasta, żeby przyciągnąć możliwie najwięcej klientów. Z powodzeniem można poprzestać na małej powierzchni sklepowej właśnie w jednym z takich bardziej popularnych centrów handlowych. Niestety jednak w galeriach handlowych znacznie większa jest też konkurencja. W końcu jest to skupisko sklepów znanych marek, z których każdy zabiega o uwagę konsumentów. Nie wystarczą więc same tylko dobre i znane produkty, żeby przyciągnąć klienta. Liczy się również opakowanie, czyli ogólnie mówiąc sam wystrój sklepu oraz obsługa.
Pracowników można odpowiednio przeszkolić, żeby potrafili dobrze doradzić klientom i sprawić, żeby poczuli się w sklepie mile widziani. W sklepie koniecznie też trzeba zadbać o wystrój wnętrza, jak również i o samą wystawę, która ma służyć za przynętę i zachętę do odwiedzin. Visual merchandising polega właśnie na przygotowaniu takich najlepszych aranżacji do sklepu, które nie tylko sprawią, że zakupy staną się jeszcze bardziej przyjemne, ale również zadowoleni klienci będą chcieli wrócić do sklepu na kolejne zakupy. Visual merchandising to więc właściwie połączenie sztuki z marketingiem, a wszystko ma służyć zwiększeniu sprzedaży i zysków sklepu. Nie można również zapominać o narzędziach jakie przynosi nam .
Chociaż tworzenie efektownych wystaw czy aranżowanie sklepowych wnętrz nie jest zadaniem prostym, to jednak można się tego nauczyć. Właśnie temu służą liczne szkolenia z visual merchandising. Można również zdecydować się na zatrudnienie specjalisty z zewnątrz, który np. co tydzień będzie przygotowywał dla sklepu nową wystawę.