Startujesz z własnym sklepem w małej miejscowości i nie wiesz jak zabrać się za jego promocję? O to kilka przydatnych wskazówek! Zastanów się najpierw, kto ma być Twoim klientem. Reklama Twojego asortymentu musi być dobrana pod kątem potencjalnego odbiorcy, a wiadomo, że inaczej będziemy promować produkty dla kobiet, inaczej dla mężczyzn, o dzieciach nie wspominając, którym najlepiej zwrócić uwagę na produkt wręczając przypinki czy inne tego typu gadżety. Uwagę powinieneś zwrócić także na wiek docelowej grupy.
Kolejnym punktem jest przygotowanie nośników reklamy. Jeżeli chodzi o małe miejscowości, nie warto inwestować w reklamę o wojewódzkim zasięgu, a skupić się na tych kanałach, które są najbardziej osiągalne. Dobry pomysłem będzie zaangażowanie się w życie lokalnej społeczności i współorganizacja festynów. Warto przygotować się na to i zainwestować w przypinki – patrz: ButtonFly.pl i plakietki z zabawnymi tekstami, które potem możesz rozdawać na stoisku partnerskim.
Kiedy już mieszkańcy Twoich okolic będą wiedzieć, że otwarłeś sklep, zadbaj o to, by do Ciebie trafili! Odpowiednie znaki i przygotowany parking to doskonała wizytówka Twojej działalności! Klient często kupuje oczami, więc postaraj się też aby Twój sklep robił dobre wrażenie. Nie bój się gratisów! Darmowe próbki, badziki czy kilkuprocentowa zniżka na kolejne zakupy, to klucz do sukcesu!
Zaczynając działalność, warto planować na kolejne kilka miesięcy w przód. Przyda się tu odrobina wytrwałości, jednak warto zadbać o swój biznes od samego początku. Nie wolno bowiem zaniedbać reklamy na samym starcie, gdyż może to być katastrofalne w skutkach na przyszłość!